غذا چی بپزم؟

طرز تهیه رب انار خانگی خوشمزه و ملس به سبک گیلانیها

1400/5/17 14:27
نویسنده : مارال
31 بازدید
اشتراک گذاری

طرز تهیه رب انار خانگی راحت و تمیز!+فوت و فن های طلایی | فروشگاه مازولند

مواد اولیه برای تهیه رب انار خانگی

  • انار ۶ کیلوگرم
  • شکر به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم

طرز تهیه رب انار شمالی خانگی 

مرحله اول : آماده سازی انار

انار را شسته و سر و ته آن ها را با چاقو گرفته و از وسط نصف کنید سپس انار را از قسمت دانه به کف دست بگیرید و با کمک پشت یک قاشق یا جسم دیگر به پوست انار ضربه بزنید تا انار ها دان شوند و فقط پوست انار باقی بماند (دانه های خراب را از ظرف جدا کنید زیرا طعم رب انار را خراب و بد مزه می کند).

مرحله دوم : میکس کردن یا پوره کردن انارها

برای پوره کردن دانه ها اگر غذاساز یا گوشکوب برقی در اختیار دارید می توانید دانه های انار را داخل ظرف ریخته و آنها را خوب میکس کنید سپس داخل صافی ریخته و با دست خوب فشار بدهید تا آب دانه های انار خارج شود اگر وسایل برقی در منزل نداشتید به روش سنتی عمل کنید بدین صورت که انار را داخل قابلمه ریخته و چند لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید تا کمی پخته و نرم شود سپس انار ها را داخل صافی ریخته و یک قابلمه مناسب با دهانه آبکش زیر صافی قرار دهید سپس با قاشق دانه انار را به کف صافی بسابید تا فقط تفاله ها و هسته انار باقی بماند.

مرحله سوم : پخت رب انار

آب انار بدست آمده را داخل قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت می گذاریم تا بجوشد و در حین جوشیدن مدام کف روی رب انار را می گیریم و مرتب هم می زنیم تا رب انار سر نرود. جوشاندن آب انار باید در حدی باشد که آب غلیظ شود. بعد از حدود ۵ ساعت رب انار غلیظ شده شروع به جوشیدن و قل زدن می کند و حباب آن به بیرون قابلمه پرتاب می شود در این مرحله رب انار شما به غلظت رسیده. از پای گاز اصلا نروید و مدام هم بزنید تا رب انار ته نگیرد وقتی به غلظت رسید از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود سپس در ظرف مورد نظر ریخته و در یخچال ماه ها قابل نگهداری می باشد. رب انار خوشمزه را همراه با خورشت های خوشمزه خود نوش جان کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)